6.1.10

舞踏果酱 (ButohJam) 观后感

简介:

Event: Butoh Jam
Date: 8-8-2009 (Saturday)
Venue: Annexe Gallery@ Central Market


Butoh Jam is an inspiring art event presented by Nyoba Kan, which is a jamming/compilation/improvisation of installation, light, sound and butoh dance.

Installation: Yap Sau Bin
Lighting: Tan Eng Heng
Sound: Goh Lee Kwang
Butoh: Caecar Chong

Click here for event link on facebook

This was my first experience in a butoh performance.





观后感:

仿佛移动的影子在说着故事
一种半梦半醒般的视觉陶醉
一种重复性的沉着和模糊的期待

当自己已经分辩不清周遭的悦声
和心里的噪音
我想这是我唯一能让渐麻痹的感官
和久久压抑的心理
肆无忌惮地投入没有对错的纯艺术里头——享受。

表演里的其中几段,让我有特别深刻的印象——电话线路的干扰(interference),雨声和雨伞和排成线的手制小布多娃娃。

追梦人生中的干扰
有多少次停留是因为温柔的阻碍?
有多少次后退是为了自己胆怯的自我保护?
又有多少次的前进只因背着不可遗弃的负担?

我无法写出艺术与思想的亲密关系,我只知道少了这样的体验,我只是一副没有梦没有心的躯体。

1 comment:

. Jäcky . said...

As a stranger to this form of art, it's quite surprising to me that it caught a deep impression and feeling inside my heart. Something that's very tiny until we have forgotten in our life. Very nice sharing! :)