30.12.11

十二月份报告 | Monthly Report: December 2011

過得有一點恍惚,有一點不真實。

爸爸離開我們,剛好一個月了。

我從小就是個哭包,想爸爸的時候
就哭了。有時候哭兩分鐘。
有時候哭一個小時。
有時候哭了又止、止了又哭。
不等。

(爸爸不喜歡別人哭。
我不可以哭醬多。)

哥今天寫了一句話
"It's been a month since father's left. We've kept things the same, but somehow they're different now."

再也貼切不過了。

1. Relationship with God.

- Did not attend lifechurch and lifegroup meetings.
- Attended Christmas Eve's gathering at church with bf, God gave him a special gift this Christmas. :)
- Attended church on Christmas day too.
- When I start to distance myself with Him, I easily got caught back in the negative self-pity self. The devil will try to fill in the void inside whenever I let myself become vacant.

4. Reading.

- 藝術治療, Dr Shaun McNiff pg.127
- 徐志摩詩集 pg.85
- Becoming A Person Of Influence, John C. Maxwell, Jim Dornan pg.15
- and read quite some mangas online that I didn't bother to list down

11. Drive to places.
- 27/12那天,出車禍了,對方車子不讓,所以我撞上去了。大家都說是小意外,可是對方堅持要報警。我被罰了款。也辛苦哥和嫂載我到處跑著處理文件和保險的事,還有浪費很多在警察局等待的時間。第一次車禍,嚇死我了。

明天再貼上一整年目標達成與否的總結。

No comments: